Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Aktuální počasí

Počasí dnes:

14. 12. 2018

zata

Bude oblačno až zataženo. Denní teploty -4 až 0°C. Noční teploty -3 až -7°C.

Přehrát/Zastavit Další

Certifikát

Obec Vitice - idatabaze.czMěstské, obecní úřady - idatabaze.cz

 

1

 

Kudy z nudy              www.kudyznudy.cz 

Navigace

Výběr jazyka

  • cz
  • en
  • de

Obsah

MATEŘSKÁ ŠKOLA VITICE

 

Prostory mateřské školy jsou dostatečné a vhodně zvolené. Prostorové uspořádání vyhovuje skupinovým individuálním činnostem dětí. Je nově vybaveno WC o nový pisoár a sprchový kout. Nábytek je nově zakoupen – skříně i židličky. Jsou nové i akumulační kamna. Tělocvičné nářadí i vybavení pro odpočinek jsou zdravotně nezávadné a bezpečné.  Vybavení hračkami, materiály a doplňky je průběžně obnovováno o nový modernější sortiment.

Dětské práce jsou vystavovány v šatně, kde jsou přístupné k zhlédnutí všem návštěvníkům školy. Je využívána i venkovní nástěnka umístěna na oplocení školy.

U budovy mateřské školy je zahrada, která slouží pouze v době provozu školy dětem. Areál je řádně oplocen, vybaven domečky a  pískovišti s kryty. Prostor je vybaven tak, aby umožnil dětem rozmanité pohybové aktivity. Vzrostlé stromy poskytují dětem v letních měsících dostatek stínu.

Dětem se snažíme poskytovat plnohodnotnou a vyváženou stravu. Je dodržována zdravá technologie přípravy pokrmů a nápojů, děti mají dostatek tekutin a dodržují pitný režim. V nabídce je sladký i nesladký nápoj. Mezi jednotlivými podávanými pokrmy jsou dodržovány vhodné intervaly.

Snažíme se dle možností o pravidelný denní rytmus a řád, který reaguje na aktuální situaci a potřebu dětí, rodičů i školy. Dále se snažíme naplňovat potřeby dětí, aby se cítily šťastně a spokojeně. Režim dne je pružný a učitelky ho přizpůsobují aktuálním potřebám dětí. Nástup dětí je od 6,30 do 8,00 hod. Poté se škola uzavírá. Spontánní hry probíhají od příchodu dětí do pobytu venku a po odpoledním odpočinku. Probíhají po celý den a prolínají se s činnostmi řízenými učitelkami se zřetelem na individuální potřeby dětí.  Děti jsou každodenně dostatečně dlouho venku (přizpůsobujeme se počasí) a mají dostatek volného pohybu nejen ve volné přírodě, ale i na zahradě a i interiéru školy.

Nově příchozím dětem umožňujeme postupnou adaptaci s rodičem (moc se neosvědčilo).

Pedagogové respektují potřeby dětí (obecné, vývojové, individuální) reagují na ně a napomáhají v jejich uspokojování (jednají nenásilně, přirozeně a citlivě, navozují situace klidu, pohody a relaxace). Děti nejsou neúměrně zatěžovány spěchem a chvatem. Všechny děti mají rovnocenné postavení, žádné z nich není znevýhodněno ani znevýhodňováno. Jakékoliv projevy nerovnosti, podceňování a zesměšňování dětí jsou nepřípustné. Je dodržován stanovený řád.

Pedagogický styl respektuje způsob, jakým jsou děti vedeny. Je podporující, sympatizující, počítá s aktivní spoluúčastí a samostatným rozhodováním dítěte. Dětem se dostává jasných a srozumitelných pokynů. Nedochází k manipulaci s dětmi, zbytečnému organizování a podporování nezdravé soutěživosti dětí.

Pedagog se vyhýbá negativním slovním komentářům a podporuje děti v samostatných pokusech, dostatečně chválí a pozitivně hodnotí. Ve vztahu mezi dospělými a dětmi se snaží o projevy vzájemné důvěry, toleranci, ohleduplnosti a zdvořilosti, solidarity a vzájemné pomoci a podpory.

Zvláštní pozornost je věnována prevenci šikany a sociálně patologických jevů u dětí.

Povinnosti, pravomoci a úkoly všech pracovníků jsou jasně vymezeny. Plánování pedagogické práce a chod školy je plně funkční, zástupce ředitele vypracovává školní vzdělávací program ve spolupráci s kolegyní. Kontrolní a evaluační činnosti zahrnují všechny stránky chodu mateřské školy. Jsou smysluplné a užitečné. Z výsledků jsou vyvozovány závěry pro další práci.

Mateřská škola spolupracuje se zřizovatelem, základní školou, hasiči, policií, mysliveckým sdružením a Mateřskou školou Kozojedy, kde nám přednáší paní učitelka školení první pomoci. Dále spolupracujeme s odborníky poskytujícími pomoc zejména při řešení individuálních výchovných a vzdělávacích problémů dětí (depistáž).

Pedagogové pravidelně informují rodiče o prospívání jejich dítěte i o individuálních pokrocích v rozvoji učení. Domlouvají se na společném postupu při výchově a vzdělávání dětí.

Pedagogové chrání soukromí rodiny a zachovávají patřičnou mlčenlivost o jejích záležitostech. Jednají s rodiči ohleduplně, taktně, diskrétně a s vědomím, že pracují s důvěrnými informacemi.